Aankomst Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Tuin - WaarBenJij.nu Aankomst Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Tuin - WaarBenJij.nu

Aankomst Paramaribo

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

29 Januari 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!!!

HET IS HIER 28/30 graden!! De wereld is prachtig mooi en de mensen zijn superaardig!!!

Zoals de meesten wel al in de gaten hebben is er met het smsen iets fout gegaan.
Zodra ik aan was gekomen zou ik iedereen smsen maar dit is niet gelukt.
Er zijn maar twee mensen die mijn smsjes hebben ontvangen.
Ik zal zo snel mogelijk een Surinaamse simkaart gaan kopen maar dit is tot nu toe nog niet gelukt. Men vergeet namelijk wel eens een paspoort :S

Dus dan zal ik via deze weg eens gaan vertellen hoe de eerste dagen in Suri zijn verlopen.
Ik kan gelijk al vertellen dat er zoveel indrukken op je af komen.
Na een vlucht met veel Turbulentie zijn we uiteindelijk toch geland op Paramaribo airport. Ik vond het best een lange ruk om 9 uren lang in een stoel te blijven zitten, waarvan het vliegtuig 40% van de tijd heeft geschud. Samen met marit heb ik dan ook een portable dvd-spelertje gehuurd en hebben we films gekeken. De tijd ging op deze manier een stuk sneller.

Aangekomen op the airport werden we met een busje naar ons tijdelijk huis gereden. Er was namelijk iets mis gegaan met de data zodat we de eerste 5 dagen ergens anders door moeten brengen. Dit was geen probleem. Het huisje waar we nu zitten is prima bewoonbaar. We hebben zelfs onze eigen waakhond Spiky. (zie foto). Na een lange vermoeiende reis hebben we snel wat boodschapjes gedaan bij de plaatselijke supermarkt ‘de grote boom’(zie foto). We hebben knakworsten en noodles ingeslagen en daarna heerlijk gegeten. Na de maaltijd hebben we onze bedden op gemaakt en zijn al snel in slaap gevallen.

De volgende dag hadden Selina en ik de grote kijkers om 6 uur al open. We hebben ons zelf verplicht om nog even te gaan slapen. En dit lukte ons tot kwart over acht. We hebben toen lekker ontbeten en hebben daarna een wandeling gemaakt in de omgeving. Het is ongelooflijk dat je van de een op de andere dag in een korte broek met slippers kan lopen. Factor 30 in de tas want voor je het weet verbrand je hier levend. Om kwart over 3 werden we weer verwacht bij ons huisje om op te worden gehaald voor een bustripje. We hebben tijdens deze rit ons nieuwe huis gezien want echt supertof is!!!!... Je kunt deze foto zien op de waarbenjij.nu site van ankehoogsteen. Ook hebben we onze stageschool bekeken die vlak om de hoek zit.

Na de bustour hebben we gegeten bij onze stagebegeleider hier in Suriname. Eerst hebben we een klein rustmoment genomen in de hangmat. (zie foto) Er was heerlijk voor ons gekookt zodat we een bodumpje hadden gekweekt voor de avond. We zijn met de bus in de stad afgezet bij ’t vat waar we caipirina’s hebben gedronken. Hiervoor betaal je nog geen 1,50 euro en ze zijn zeker niet zuinig met alcohol. Jammer genoeg moet je het gecrushte ijs erbij bedenken maar dit mocht de pret niet drukken. Na een heerlijk borreltje zijn we verder getrokken naar de Millenium. Dit moest een leuke discotheek zijn. Hiervoor moest Leonoor eerst nog bijna onder een auto vliegen....Aangezien het verkeer hier links rijdt is dat best even wennen voor ons. Er stonden gelijk vier mannen om ons heen om te vragen hoe het ging “meisje, meisje, rustig en uitkijken, we zijn hier niet in Nederland’. Nadat iedereen bekomen was van de schrik liepen we verder naar de Millenium.
Dit was de klapper op de vuurpijl. We waren de enige klanten in de hele discotheek. Het eerste drankje dat we kregen was ook nog gratis. Toch hebben we ons hier prima vermaakt.
Karin...dat liedje van salsaroy werd daar gewoon gedraaid!! TIKITATIKITA!!!!!”gevolgd door ven bailalo en roll it!!! Rond de klok van half 2 hebben we onze persoonlijk taxichauffeur gebeld. (brian, barrie, freddie). Leuke vent en rijdt ons voor nog geen 2 euro overal heen.

De volgende dag hebben we iets langer uitgeslapen en daarna weer heerlijk ontbeten. Elke dag lekker vers fruit met yoghurt. Ja eefje... jij zou het heerlijk vinden. We hebben de afwas gedaan en hebben toen Brain weer gebeld of die ons op kwam halen. Hij zette ons af bij zwembad VOS. Hier hebben we heerlijk een paar uurtjes gelegen. Ook dit keer waren we bijna de enige klanten op een complete legerbasis na. Selina kon dit met eigen ogen ondervinden. Nadat Selina het inmens grote bord “niet in badkleding betreden” had gemist en het aanplakbiljet met “niet schaars gekleed betreden, hiermeer bedoelen we strings en gaas” ook voorbij liep werd ze opgewacht door een luttele 15 militairen. Een militair wilde haar eten betalen. Nadat Selina een aantal keren vriendelijk had gezegd dat dit echt niet hoefde kreeg ze de opmerking ‘meisje meisje, doe niet zo ge-emancipeerd,. De man heeft haar eten betaald en Selina kon daarna 45 minuten wacht op twee kleine spiesjes. Zo gaat dat hier. Roestig roestig, relaxeddddd!!! Ow jah misschien leuk om te weten dat de militair de neef was van Raiman is laaaaaaat!!!.. Tenminste als we zijn verhalen moeten geloven.

Na deze hele scene heeft brian ons in de stad gebracht om even te gaan luchen bij ’t vat. Ook hier weer lekker gegeten en daarna rondgestruund in de stad. We wilden graag shoppen maar helaas waren de winkels om half 5 al dicht. Thuis gekomen hebben we gegeten en de rest van de avond een beetje gechilled. Eigenlijk chillen we de hele dag maar hier in Suriname kun je dit niet vaak en lang genoeg doen. We hebben lekker voor de tv gehangen en zijn niet te laat gaan slapen omdat we de volgende dag om half 10 op zouden worden gehaald om naar white beach te gaan.

Vandaag zijn we naar white beach gegaan... Dat is een aangemaakt strand waar je heerlijk kunt liggen. We zijn om 4 uur weer naar huis gegaan om ons klaar te maken en nu zit ik dus in het internetcafe...

Ik koop morgen als het goed is een telefoonkaart en dan zal ik jullie ook ff bellen om te vragen hoe het is nederland is.
Houden jullie mij ook ff op de hoogte??
Hele dikke kus voor al mijn vriendinnen, mijn familie en natuurlijk Jose!!!!!!






  • 29 Januari 2008 - 22:43

    Ros2:

    Rosss!!
    Je bent er nog maar een paar dagen en hebt nu al genoeg meegemaakt! Ik ben stiekem wel heel erg jaloers op je eigenlijk.. Vooral de sunshine en dingen bevallen me wel! :P
    Super om even wat van je te horen, alleen volgens mij ontbreken de foto's nog die je wel hebt beschreven in de tekst.. (A) Of ik ben scheel ;)
    Geniet er van en ik hoor graag weer wat van je!
    Dikke kuss!!!
    Rossie

  • 29 Januari 2008 - 23:20

    Rianne:

    Tineke!!!
    Wat leuk om al zo snel wat van je avonturen te lezen! Nu ik jouw stukje lees krijg ik helemaal de kriebels voor vrijdag:|

    Nog veel plezier en het volgende berichtje zal ik vanuit Afrika met plezier lezen!

    Tuut Rianne

  • 30 Januari 2008 - 07:43

    Sanne:

    Haaai Tien ,wat een story`s alweer, machtig. Het eten is daar dus wel prima lees ik! Klinkt allemaal dik in orde á la zon zee strand..en genieten dus!!Ben benieuwd naar de picca`s!Hier alles dik in orde, over het weer heb ik het maar niet. ciao xxS

  • 30 Januari 2008 - 08:31

    Ka:

    LIEVERD!
    Lig nu al gevouwen om de verhalen! Wat heerlijk pop! En wat al een boel mee gemaakt!
    Geniet er van :) Hoe zag de stageschool eruit? Klas al kunnen zien? En wat een vervelende muziek draaien ze in die disqotheek :P
    Kijk uit naar de volgende verhalen! Klap er je nog ff wat foto's op?
    Ik ga nu ff naar school! Lekker door de regen en het NorthernPlantson!
    HELE DIKKE TUT!

  • 30 Januari 2008 - 09:06

    Marije:

    Hooooi Ros!
    wat super om te lezen allemaal! Net een paar dagen daar en al vanalles beleefd, prachtig! :D Nou geniet ervan en houd ons op de hoogte! Ben benieuwd naar de foto's! Dikke kus

  • 30 Januari 2008 - 09:32

    Irm:

    Heeey lieverd,

    nou nu ik dit lees moet ik ook rap een beetje jouw kant op. Duurt me nu te lang en helemaal bij het lezen van je avonturen. Toch leuk dat je een marinebasis bij de hand hebt mocht Brian toch een keer agressief uit de hoek komen :P

    Lieverd Roestig aan, ik ga mijn kamer inpakken. Ben benieuwd naar de foto's.
    Dikke kus

  • 30 Januari 2008 - 09:49

    Jolien:

    Du kleine poepe!
    Hoe relaxed kun je het treffen! Ik heb maandag al even allemaal informatie opgezocht over Suriname :D Moet toch weten waar jij zoal de dag doorbrengt! Ik ben zwaar jaloers op de temperatuur en levensstijl daar! Je moet echt heel erg gaan genieten! Ik ben zaterdag verhuisd, alles is goed gegaan! Wij houden contact dikke tuut!

  • 30 Januari 2008 - 10:27

    Moon:

    Lieve Roselina,

    Wat dacht je, laat ik t hele land maar in 1 week bekijken dan hoef ik de rest vd 4 maanden mn huis niet meer uit? Nee pop,super dat je zo lekker bezig bent! En hallo wat een weer! Ik kan me niet voorstellen dat je in korte broek kunt lopen! Blijf vooral komen met die verhalen dat houdt de winterdip weg! Ik zit midden in de tentamens, niks bijzonders dus! Tine, geniet er van en klap snel wat picca's op de site!

    dikke kus!

  • 30 Januari 2008 - 10:41

    Baukje En Agnes:

    Heeeey 10
    we hebben je verhaal gelezen..
    echt TOF!
    we hebben net een bakje koffie gehad en staan nu klaar om naar drachten te gaan..
    vanavond iets uitgebreidere reactie!!
    Dikkke TUT!! (K)

  • 30 Januari 2008 - 21:32

    Beppe En Pake:

    hallo tineke een fijn bericht van jouw uit paramaribo mooi dat het zo geweldig bevalt hier is ook alles goed alleen het weer niet.geniet maar lekker van al dat mooie en dat geld ook voor de andere meisjes veel liefs en een dikke knuf fan dyn beppe en ook van pake

  • 02 Februari 2008 - 17:39

    Ypie:

    hoi Tineke,
    wat klinkt het allemaal geweldig wat je beschrijft, super!! ik reageer wat laat misschien, maar er is iets misgegaan met de mail denk ik, hoe dan ook, je mem heeft het weer even gefixt! Ben benieuwd hoe het lesgeven gaat daar in Suriname(tenminste, als dat ook nog op de planning staat..) Zal dan ook wel 'roestig' gaan vanzelf! het is zo slecht voor te stellen dat jij nu in de zon ligt terwijl hier de natte sneeuwbuien worden afgewisseld met stormen van bijn windkracht 9 ofzo.

    Hou je goed, we houden je in de gaten.. Groetjes van ons allemaal,
    Ypie

  • 03 Februari 2008 - 10:29

    Josien:

    Hey Tinie!!!
    Velig en wel aangekomen! Fijn!!
    De eerste belevenissen klinken erg goed!!! Geniet ervan lieverd!! Liefs Josien

  • 03 Februari 2008 - 12:27

    Anja De Boer:

    Hoi Tinie!

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Geniet er van, ik blijf je volgen!!!
    Dikke tut Anja

  • 03 Februari 2008 - 17:06

    Frank En Nguyen-Ha:

    Appeltje!!Wat leuk om te lezen hoe je eerst paar dagen waren..en wat je schrijft is echt tinny!!ahaha (dat zegt Nh) Volgens nh ben je nu vast bruiner dan frank! frank zegt : kan niet!! We hopen dat je je veel vermaakt em frank zegt: veel levens ervaring op doet. Dikke kus Frank en Nguyen-Ha

  • 03 Februari 2008 - 18:04

    Karlijn:

    Hola Tineke!
    Hier jaloerse Karlijn uit de regen in Barcelona! Wat super heerlijk allemaal! Geniet, wordt bruin en vergeet Smilde niet :)
    Kus

  • 03 Februari 2008 - 19:29

    Theun:

    Hoi Tien,

    Leuke berichten op je site! Echt tof man! Geniet ervan en geef ze daar in Suriname van Jetje! Ga zo door, ben echt benieuwd naar je stage school. Veel succes Tien.

  • 07 Februari 2008 - 10:07

    Jolien:

    Bonita!
    Ik heb geen mail van je ontvangen! Maar dat was immers de laatste maanden al steeds zo! Zwaar hilarisch, er staan filmpjes van jungle warriors op youtube waar jij ook tussen staat te hupsen! Is het weer daar al wat beter? Maandag beginnen de lessen?
    Dikke tuuuuuut

  • 08 Februari 2008 - 15:26

    Jouk:

    Ha die Tinus!

    Dit klinkt allemaal heel erg prima...
    Lekker dat je eerst even van de omgeving kunt genieten. Eef'm acclimatiseren.

    k lees je berichtje nu pas omdat ik mijn mail maar een keer in de 6 jaar check dus vandaar deze vertraagde reactie.

    Geniet van deze dagen..
    Wacht met smart op de verhalen van je klas straks.Heb je al wat indrukken opgedaan?

    Ik ben nu non- stop rapporten aan het schrijven dus dat houdt me nog wel even zoet.

    Zet'm op daar...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Tineke

Backpacken

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 47576

Voorgaande reizen:

26 Januari 2008 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

03 Januari 2012 - 30 November -0001

Central America

Landen bezocht: